BURN ~ONE DAY LEAVE

Assalamualaikum,

dimana lokasi aku skrg? laptop didepan mata,sambil  duduk  diatas kerusi..DAN skrg, 14/03/2011 @ 1055Hours- sekali lagi  aku berada di lobby Green leaf hotel, Kuantan… >>seblum pukul 12pm nak check out ni.. aku online jup.. dah 2 hari x online.. so.. bulak lah wordpress untuk tempat meluah rasa dan mengisi masa yang terluang.. heehehe.. bermula la cerita perjalan di hari cuti  selama 3 hari.. erm.. time2 ni je ada masa nak update.. kalau dah kerja.. sgt susah dan tak berkesempatan lah nak update2 selalu blog KDR yang sunyi ni..

tempoh cuti yg diapply 11/03-2011 hingga 14/03/2011.. dengan kata lain.. arini la ari last aku cuti.. huk3.. esok dah kene keje balik.. full swing.. Penattttt.. lotih…

10/3/2011@ 2200 hours

start kete.. gi ambil baju kat dobi.. aku hantar kat dobi je.. takde mase nak basuh2 ni.. hehehe.. bukan nye aku ni kayooo.. cuma tak sempat.. mesin kat rumah pon takde.. klau nak basuh tgn.. aduh.. kena apply cuti special (cuti lenguh badan) marah pulak bos2 kat opis.. hhaha..

 

then.. dari gelang patah dalam pukul 12.00 malam aku bergerak ke kuala lumpur..

Cuaca: hujan lebat sepanjang jalan.. so naik slow and steady jer la.. So.. akibat dr steady sgt nie.. mata pon mula la jadi ngantuk… huhuuh.. ngantuk .. tak sampai pon sejam aku drive.. ngantuk yang amat.. so.. untuk mengutama kan keselamatan.. aku singgah di R&R ape ntah name nye aku pon dah lupa.. hahaha.. ( ngantok kan.. dah tak hirau la name R&R) aku ingat dalam pukul 1a.m aku tido..  aku sedar2 dah pukul 6 pagi.. huhuhu.. .. tersedar .. hujan masih lagi lebat.. mmg tak berhenti hujan ni.. so.. aku gi toilet basuh2 muka and solat .. then sambung balik perjalan ku dgn bertemankan radio..and cd player.. ( baru burn lagu2 yang sentimental/ clasic) ..lagi la ngantuk kan? hahaha.. tak kisah la..janji aku layan.

fuh ujan lebat sgt.. boleh bawk plinglaju pon 80km/h je.. .

pukul 9.30 aku singgah kat hentian senawang.. sebabnya.. Ngntuk lagi.. so.. aku jatuhkan sit n lena sekali lagi.. sedar2 dah pukul 11.45.. aduh. kuat nye tido.. erm.. tanpa lengah2 lagi aku putarkan kunci untuk menhidupkan enjin kereta… Tiba2.. aik. apesal tak nak idup ni.. dicuba sekali lagi.. and then. aduhhhhhh.. lampu tak tutup tadi.. so.. bateri dah weak.. so tanpa lengah lengah kan masa.. aku pon pergi la menyapa sapa2 yang ade kat parking tu untuk mendapat kan jumper.. malangg sekali.. “XDE la bang” ” XDE la bang” .. huhuhu..

last aku terpaksa la menelepon PLUS careline.. huhuhu.. mintak bantuan.. tunggu punya tunggu. akhirnya sampai..


ROSAK APE BANG?? brother plus tu tanya..

 

BATERI JE BANG.. SY NAK MINTAK TOLONG JUMMMPER JE..  tak sampai 30 saat.. dah setel.. hehehe.. pastu.. ape lagi teruskan lah perjalanan balik rumah.. aku sampai lebih kurang dalam pukul 1.30pm.. erm.. lepas sampai tu.. ingat kan boleh tido.. ( tido..je keje) tapi.. adik bongsuku excited la pulak aku balik.. diajak nye main2 bersama dia.. huhuh.. abis bateri badan aku ni.. flat!! huhuhu..

then.. tido……………………………………huhuhu ponat!! abes cuti satu hari diatas jalan raya!!

the next day 12/03/2011…bersambung siri 2 plak.. hehehe.. (mcm drama ade siri2.. apo apo lah)

c.u🙂

Salam Kata Dari Rasa

 

~ by rezzaamizy on March 14, 2011.

Leave a Reply

 
