Hatiku Setenang Dulu…~~ rindu padaMu (Bhgn 2)

Assalamualaikum.. erm.. kembali bersama.. alhamdullilah.. kehadiran seseorang telah menyedarkan aku..🙂

Hatiku Setenang Dulu…~~ rindu padaMu (Bhgn 2)

pada hari kedua aku dikampung.. erm.. hatiku sayu.. sedih… gembira.. mengalir air mata jernih ku… ingat kenangan silam.. kenangan aku kecil dulu.. pahit.. manis.. mcm2 lagi.. liku2 hidup yang aku lalui disini.. lahirkan insan sebagaimana aku sekarang nie…

Pada malam pertama selepas aku balik dr pasar borong.. aku balik.. and baring diruang tamu..berseorangngan.. semua yang lain tido dibilik.. pada maasa ni .. fikiran aku mula kembali ke zaman kanak2.. –dari aku mula tinggal dikelantan.. sehingga la sekarang.. itu lah takdir aku.. tinggal bersama atuk dan nenek aku.. yang byk mengajar aku.. didik aku.. agama.. life.. dan mcm2 lagi.. sehingga menjadi seorang insan.. tak hairanlah dikala aku alpha.. lalai dgn dunia nie.. hatiku tergerak untuk balik ke kg.. terima kasih mok and tokbah..

erm.. tido di rumah ni.. SANGAT TENANG… masalah semua aku lupakan sementara.. aku menjadi aku yang dulu… SGT TENANG SEKALI..

dan.. aku tertido..

jam 5.30am.. aku terjaga.. erm.. aku bangun.. mandi2.. dan perkenakan pelikat dan baju melayu hitam aku.. then aku ke madrasah..

Erm.. tiada orang lagi.. aku tunggu2.. dan tunggu.. sampai 6.15.. tiada jugak.. ku hamparkan sejadah.. qammat.. dan ku tunaikan solat subuh ku..

lepas tu.. aku balik kerumah.. dan duduk di laman saja.. aku tak naik kedalam rumah.. pagi2 mcm ni aku suka duduk kat laman.. tunggu matahari naik.. masa kecik2 dulu.. aku duduk kat laman ni tgk je.. atuk n nenek aku berkebun.. sayu hati rasanya.. huhu..

sekarang ni.. dimanakan diri aku.. siapakah diri aku.. siapakah aku esok… ??

persoalan yang biasa aku tanya..?? tapi tak pernah terjawab.,..

walaupon mcm tui.. disini..

bila aku berada di depan rumah sambil lihat permandangan …

hati ku rasa tenang…. sgt…sgt tenang… Ya Allah.. Berilah aku Petunjuk Dan HidayahMu.. Aku Sgt MerinduiMu..

~ by rezzaamizy on March 30, 2010.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: