ku Usaha Dan Berserah KepadaNya..

To Love Someone is Nothing…

To Be Love by Someone is Something…

To Be Love by someone you Love is Exciting…

But, To be Love By Allah is Everything…

tit tit.. tit tit..  .. semasa memandu di shah alam.. aku receive this msg..

aku baca satu persatu.. satu baris demi satu baris…

bila abes ku ulang kembali membaca msg itu..

berkali2… then.. aku terpaksa parking kereta yang aku drive td di sisi jalan.. n baca semula dgn betul2..

mataku tertumpu pada rangkap terakhir.. aku cuba kait kaitkan rangkap terakhir dgn rangkap rangkap2 diatas.. lalu..

kepala ku tunduk ke stereng kereta…mataku mula berlopak.. dan  air mataku mengalir…. Subhanallah..

hati aku terasa amat rindu sangat padaNya…air jernih terus mengalir dipipi ku..

Ya Allah.. Bimbinglah hambamu ini.. aku hanya mampu memohon kepadaMu… Engkau Maha pengasih.. dan sayang hambamu ini.. tetapi aku sering lupa padaMu ya Allah.. Ampunilah Dosa2 ku ya Allah…

ya Allah.. ya Allah. .Allaaaaaaaaahhh…. Allah… ya.Allah…

…. dan aku angkat kepala ku kekerusi dan bersandar… kulihat kubah biru besar disebewlah kanan ku…besar tersergam.. lalu.. kupandu kearah kubah itu… hatiku bercampur baur… ku parking kereta.. dan menuju ke bilik wuduk…. dgn tertib.. aku mulakan wudhuk ku.. sesudah.. aku berjalan menuju ke tempat solat.. setiap langkah.. ku urutkan dgn zikir…

dan aku tunaikan solat Zohor yang asal2 nya aku berniat untuk sembayang di ofis boss ku shj tadi.

Ya Allah.. Sesungguhnya Engkau MAha Besar dan Masa Mengetahui..

YA Rahman Ya Rahim.. Aku sangat Memohon Hidayah dan Petunjuk dariMu ya Allah..

Amin..

~ by rezzaamizy on March 17, 2010.

Leave a Reply

 
