bisnes baik nyer!!

ASSALAMUALAIKUM BG MUSLIM DAN

SALAM SEJAHTERA BG NON MUSLIM..

Sememang nye aku mmg tak sangka aku akan terjebak ngan bisnes yang pada mula nya mmg aku anti gila tahap gaban nyer.. hahaha.. tapi ntah kenapa time tu aku terbuka hati untuk tahu la pasal bisness nie..

pada time tu aku rasa ok la plak. erm… ntah la.. cite nyer mcm jodoh la jugak.. kalau tak de jodoh mmg tak kemana,, so aku dah dijodoh kn bertemu ngan bisness nie n aku buat je lah.. alhamdullilah. berkat kesabaran aku selam 2 bulan.. erm.. berbaloi jugak la.. boleh la dpt side income.. best2.nak pulak aku disapport oleh group2 aku yang tak penah lagi la mengabaikan aku selama nie.. haha.. sokong je ape aku nak buat.. sapport abes la.. thanks to all my networking friends.. erm…

tapi sebenarnya nye ade gak la part tak best nyer..

sebab aku takleh nak share ngan kawan2 aku yang lama2 tu join aku buat mende nie.. kalau same2 and ramai2 lagi best.. tapi diorang tak percaya la pulak…. erm ntah la.. nak salahkan diorang pon tak boleh jugak.. itu hak diorang.. tapi kadang2 rasa kecewa pon ade.. time mende2 camnie.. brg baik ni lah diorang tak sapport.. kadang2 aku pon pelik jugak.. biarlah.. aku teruskan jugak bisness ni sebab.. ade la org yang cerdik pandai ni bgtau aku..

“esok2 kalau ko dah kawin.. rumah ko takde beras.. ko idup susah.. ade kawan2 ko nak hantar beras umah ko.. ade dia nak bank in duit kat ko.. nak angkat fon pon belum tentu”

.. so.. sebenarnya aku buat ni untuk diri aku sendilah.. desicion aku harilah yang menentukan mase depan aku.. erm.. takdelah ak terhgeh2 nak ikut org lain sana sini.. BETOL TAK…. aku rasa betol tu.. hhehehe.. jawap sendiri..

maybe diorang ade plan lain kot.. mungkin aku tak tahu.. sebab aku tak penah tanya pon.. erm.. so.. biorlah.. kalau dia nak join.. join la.. kalau taknak.. sendiri mau ingat lah..

sejak terjebak dlm bisness ni.. ramai pulak yang bg offer jadi patner share.. bisnes stu la bisness nie lah.. huhuhu.. tak sempat tgn beb.. erm.. patut la org cina tu semua nya kaya raya.. bisness la tu. nabi pon kata 9 per sepuluh rezki dtg dr bisness.. erm.. tapi sape yang ikut kata beliau.. org cina jugak.. adeh!!! ntah la..

sebagai kesimpulannya.. ceh.. siap ade kesimpulan lagi..tanya diri anda.. adakah kehidupan anda selesa.. adakah korang bebas utang.. ujung bulan saket pale takde duit.. ujung bulan makan pon save2 jew… Tanya ape perlu korang wat.. hehehe.. aku taknak ajak buat bisness.. tapi sape agak2 nak join.. jom .. dialu alukan bg yang serious nk wat bisness..

buat baik byk2.. buat jahat jgn langsung..sekian terima kasih…

power by: razor ads4bucks

~ by rezzaamizy on December 27, 2009.

Leave a Reply

 
