YANG SEBENARNYA…. AKU……

Assalamualaikum..

kpada reader2 yang dihormati… huhuhu.. sedap pembuka ayat nih!

huhuhu.. arini ct.. yehuu!.. exceli mlm tadi  nak ajak  someone kuar.. tapi dia balik rumah lak… dia ade kat KL ni pon sebab masuk satu program tu.. huhuhu takleh la detail sgt! hahaha.. so kesimpulan nye.. mlm minggu.. lepak kat umah tgk tv je.. mmg baik abess laa…

yang sebenarnya ( erm.. bukan lagu yuna eh)

yang sebenarnye aku pon ngah pening ni nak pakai wordpress ni.. byk sgt option2 and button yang aku tak expole lagi.. kalau nak expore semua in one day.. mmg tak sempat la.. ( malas pon ade) hahaha.. so.. dgn mengambil jln yang aku rase sesuailah kan.. ape kata.. korang suggest la ape2 yang patut ade kat pages aku ni.. and kalau dah suggest tu.. bg la hint and steps nak lakukannye tu… hehehe SIla n rajenkanlah diri auntuk mengajar saya dlm hal2 ni..🙂 almaklumlah.. akukan baru nak menceburkan diri dlm hal ni.. kira level aku ni boleh la kater bawah lagi dari amatur…

N ~ nak citer pasal kerja.. ( erm.. sambil2 pk) huh.. taknak lah.. kalau citer mmg tak abes.. n.. malas la nk pk anything about work!

Rase mcm nak introduce myself je.. ehehehe.. mungkin ade yang tak kenal lagi ngan aku ni.. so… introduce la sket ek!  (post yang keberapa dah ni.. baru nak introduce ke… hahaha) lantakla… janji ade n cukup syaratnye kata org2 tua..

name… rezza amizy bin kamaruzzaman ( proud dgn name sindiri.. huhuh) and takyah dah ari name2 glemer cam certain2 org tu.. name dah cantik dah.. nak gak tukar2 name dia jadi lain.. apolah!!! tak paham pakcik..

org panggil aku~

‘rezza’

‘E.J’

mostly.. dua panggilan ni je la yang selalu dipanggil2.. yang E.J tu bukan la name glemer.. tapi panjang citernya.. ade salah paham n salah dgr15 tahun yang lalu.. maka.. terjadilah nama tu dan kekal la sampai sekarang.. nak tukar dah malas da.. so.. bior je la

family aku pangil aku e.g.. adik2 aku pangil aku abang e.g.. oleh itu, ( wacana satu! :)) aku membahasakan diri aku ni ngan adik2 aku sebagai ABANG .. bila ckp>>

“kat mane tu? nak abg ambik ke.. ke nak naik bas ?”

“abg kat kedai ni .. nak kirim ape2 ke”

bg example sket.. kalau sape2 yang kat sebelah aku .. time aku ckp telepon.. mmg selalu je salah paham…. adeh! takpe lah.. janji korang bahagia..🙂

adam! mane datangnya adam.. bukan suke2 je nak letak adam nie..lagi satu! bukan nye peminat adam AF pon… tapi.. erm.. sejarah la.. hahaha.. time aku keciik2 dulu.. atuk aku belah mak aku > panggil aku adam .. n adik aku hawa.. jadilah ADAM dan HAWA erm.. tapi last2 tak lekat pon name tu.. kalau balik kg je pakcik2 ku panggil ngan panggilan tu.. adik aku nye lekat lak sampai sekarang..even, name dia pon takde mengena gak ngan ‘hawa’..

aku anak 1st dr 6 beradik.. dulu 5 je.. tp..beberape  bulan yang lalu.. tambah lagi sorang.. so jadilah enam.. ( wah! pandainye matematik)

ape lg ek.. hahaahha.. altitude.. aku ni org yang simple jek.. kalau jumpe aku kat shoping cmplex pakai kain pelikat ngan t~shirt putih tu.. jgn la berase pelik.. thats me! hahaha.. kalau bab2 dressing ni .. aku belasah je..  kena baju  n colour.. cukuplah kan.. ( tak kira belasah la tu… ) ..

tu secara fizikal.. secara.. dalamannya.. susah la nak citer…pasal ni aku pon susah nk explain.. sebab takde perkataan yang tepat untuk menggambarkan aku.. kah kah kah.. erm.. jelasnye.. aku ni tak byk ckp sgt la… tapi byk bermain dlm paler otak aku ni je perkataan2 yang nak di verbalkan tu.. erm..ni pon nak try improve ni… tapi kalau dah betul2 kenal ngan aku nie… aku ni taklah terok pon.. kalau terok pon bab2 mengusik la.. aku ske pressure org kdg2… in term of physcologicly la… haha

aku sejak kecik lagi aku ni duk ngan atuk aku.. ade org kata.. anak manje atuk! That WRONG la .. aku pon tak tahu nape bapak anta aku suh atuk aku jaga.. dari darjah tiga sampailah ke tingkatan lima.. until now pon la.. ( n aku pon tak pernah pulak tanya) hahaha.. AKu tasa2 lah.. maybe la.. kat kg senang sket nak belajor agama n mengaji… tambah2 pulak. sebab atuk aku ni tok guru mengajar org ngaji.. maybe la .. aku pon tak tahu.. erm.. so.. ade la expirience aku duk kat kelantan lebih 10 tahun.. bereh slaluh!🙂

panjang dah nie.. cukkup2 lah tu aku rase ek.. simpan untuk next post lak… ni aku nak pesan ni..

dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung.. ( betol ke ni?)

sekian terima kasih:P

chow~~

~ by rezzaamizy on July 25, 2009.

2 Responses to “YANG SEBENARNYA…. AKU……”

  1. EJ..wahaha

Leave a Reply

 
