REALY SORRY ~ NO RESPECT.

Assalamualaikum.. dan salam sejahteraūüôā

Hari ni rasa sgt la kurang selesa.. sebabnya.. huh~ mestilah kerja.. sebenarnya aku dah lame sedar n tahu ape yang akan menimpa diri aku.. so.. tunggu masa je nak kena apply.. hari ni telah “kena” dalam meeting.. pasalnya..

aku tak boleh control sub-con..

” diorang yang control u ke …u yang contrrol diorang¬† ke ni? ”

inilah yang kuar dari project manager mase meeting tadi dituju kearah aku! sebab kerja ni lambat sket progress nya.. huhuhu..  ~ ape lagi.. tercabar je rase..  so.. aku dgn confident dan lantangnya

” i yang control diorang!”

Bila dah start kuar statement camni.. terpaksalah aku buktikan kata2 aku tu..

Erm.. aku mmg malas la nk menenking nengking org yang wat kerja tak betol ni.. ( kebanyakanya pekerja2 indon) sebab mmg attitude aku mmg jenis yang cooooolll jeeerr… tapi kalau dah PM sendiri kurang yakin ngan capability aku untuk handle satu task.. aku kena la tegas sket ngan pekerja2 sub-con niee.. kalau lembut2 .. diorang ni kadang2 pijak pale balik..

So.. the option is.. aku kena la menukar sikap aku yang cool ni kepada yang keras sket untuk kes2 camni…

aku feel guity gak kadang2 kat diorang nie…disebabnya comunication not really well… diorang ni kena hentam mcm2..( almaklumlah indon.. bangla , dan macam2 bangsa lagi.( melayu yang tak reti bahasa pon ade) ish.. semua nya tua2 pada aku..

( dalam pikiran aku ni ingat pesan mak aku, nenek aku, cikgu aku, pesanya.. ~ hormat lah org yang lebih tua dr kita) time ni lah aku dah rase bersalah kerana melanggar pesan2 org2 tua aku nie.. huhu..

kalau hormat kang kerja diorang wat main2 je.. aku ckp elok2 n secara sopannya diorang taknak dgr.. ikut kepale diorang je.. bila salah.. aku jugak yg pening nk menjawab!>> kena ckp sampai tinggi2 suara baru nak buat betol2..¬† ( aku rasalah! mesti dalam hati diorang – “apelah anak muda ni nak megarah2 aku pulak.. “) itulah yang aku rase lah.. aduyai..

tapi yang pasti lepas diorang wat kerja ngan betol.. aku mesti lah puji2 diorang atas usaha diorang tu.. n mengexplain.. aku bukannya marah.. just kerja kena betol.. kalau kerja tak betol.. aku jugak kena ngan boss nanti .. huhuhu.. SORRY FOR NOT RESPECT..  thats my jobs.. ( thi situation akan selalu berlaku) kat luar dr kerja.. i respect lah kamu2 semua as a human n who oldest than me..

tomorrow.. aku akan menjadi seorang yang lebih baik dari hari ini… Amin.. hehehe…..

huh.. panjangnye cite.. itulah yang aku redah ari ni.. pening paler…haha

~ by rezzaamizy on July 24, 2009.

Leave a Reply

 
