jobs History

Assalamualaikum

Salam Sejahtera kepada pembaca2 blog aku nie.. huhuhu.. pembuka kata yang penuh hikmah dan murni lah!

erm.. kerja! ( kerja lagi) dah tu je aktiviti aku sepangjang ari.. so.. itu je la yang aku citer hari2.. except weekend.. arini  mmg penat sungguh… ngan cuaca panas terik.. memang membakar kerongkong lah wa ckp lu.. huhuhu.. tapi yang pasti  arini mmg byk problem yang kena solve.. pening paler.. dah mmg kerja ni scope dia adalah ‘ problem solver’ .. mmg kena pikap n creative la kalau nak selesai masalah .. ape yang aku pegang adalah tiga benda penting nie.. ( Quality, Cost and Time consideration) bab org kata.. masa itu emas.. dlm kes ni mmg buleh pakai la..

aku tak ckp pon lagi ape kerja aku.. alih2 dah cite pasal kerja.. ok lah.. meh aku cite sket.. aku berkerja kat company private.. nama company > hide dulu.. hahha.. company ni adalah kontraktor company la.. position aku? position.. standard lah.. Site Engineer..  kerja huh.. mmg adventurelah.. takde engineering lain yang se adventure site engineer.. ( mental n fizikal kena kuat, muka kena tebal .. bab2 kena hentam ni .. suppose kena lali dah! tapi wat mase ni tak lali lagi la.. ade gak terasa kat hati nie..( terguris, tercalar dah mcm2 la perasaan yang berunsurkan dendam.. hahaha ) tapi aku cool ngan sendirinya.. aku anggap bende2 ni adalah liku2 untuk mendapatkan ilmu.

Even as engineer kat site.. tapi stil belajar dr position bwh2.. kena respek la kat mereka2 yang under aku… org dah kije pengalaman bepuluh2 tahun.. aku ni dah la fresh grad.. pastu blur2 la tu kalau bab2 practise on site nie.. so aku choose belajar dr bawah… kalau tak tahu basic mcm mana nak handle project kan! huh! itu lah kerja aku sekarang.. serba sedikit bg clear sket..

masuk kerja pukul 8pagi.. and.. start keje mmg tul2 kul 8.. ni tak.. tak mcm company lain.. kata je start kerje pukul 8.. tapi pukul 8 baru tehegeh2 nak bancuh kopi la.. makan roti la.. ( janji kat opis) hahaha.. term yang diorang pakai tu aku rasa salah la.. patut diorang pakai..” ade kat opis kena pukul 8″ hahaha.. kerja taktau la kul brape lak! aku abes kerja kul 5.30 petang.. tapi samapai ari ni tak penah lagi la balik umah kul 5.30.. paling lambat pon mesti 6.30.. fuh! semangat tul keje aku ni.. biase la.. menimba ilmu.. Grap abes2 la.

~~ sembang kencang je~~ padahal mengular pon byk gak..😀

~nanti citer pasal lain lah.. kerja99x.. busan tol~😛

chow

~ by rezzaamizy on July 23, 2009.

Leave a Reply

 
